KARTA INFORMACYJNA - Wniosek o wycinkę drzew
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia zawiera:
- imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości albo właściciela urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego,
- oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego,
- zgodę właściciela nieruchomości (w przypadku, gdy posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem),
- nazwę gatunku każdego drzewa lub krzewu (nazwy binominalne),
- obwód pnia każdego drzewa mierzony na wysokości 130 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo:
a) posiada kilka pni - obwód każdego z tych pni,
b) nie posiada pnia - obwód pnia bezpośrednio poniżej korony drzewa,
- wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew w m2,
- miejsce na którym rosną wnioskowane do wycinki drzewa (działka, obręb, gmina), przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu,
- jeśli drzewo rośnie na działce drogowej przedstawienie oświadczenia, że droga stanowi bądź nie stanowi drogi publicznej w rozumieniu ustawy o drogach publicznych,
- wskazanie czy usunięcie drzewa/krzewu wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej,
- Mapkę określającą usytuowanie drzewa/drzew lub krzewów w odniesieniu do granic nieruchomości oraz obiektów budowlanych, a w przypadku realizacji inwestycji rysunek, mapę albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu.
- projekt planu:
a) nasadzeń zastępczych, rozumianych jako posadzenie drzew lub krzewów, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów, stanowiących kompensację przyrodniczą za usuwane drzewa i krzewy w rozumieniu art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska lub
b) przesadzenia drzewa lub krzewu - jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informację o liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania,
- decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie;
- zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt 1-4 i 10 oraz w art. 52 ust. 1 pkt 1, 3, 7, 8, 12, 13 i 15 ustawy o ochronie przyrody, jeżeli zostało wydane.
Dodatkowe elementy wniosku:
- dokumentacja fotograficzna,
- informację o występowaniu w obrębie zadrzewień gatunków chronionych.
Komórka organizacyjna
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Środowiska
pokój nr 117 A, Tel. 91 48 04 925.
Opłaty
- Zgodnie ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej wydanie decyzji nie jest objęte opłatą,
- Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy o opłacie skarbowej udzielone pełnomocnictwo lub upoważnienie do reprezentowania objęte jest opłatą skarbową w wysokość 17,00 zł. Opłatę należy wnieść na konto bankowe Gminy Miasto Stargard nr 08 1240 3901 1111 0000 4216 5217.
Termin i sposób realizacji
Uzależniony jest od stopnia skomplikowania sprawy:
- 30 dni od dnia złożenia wniosku,
- 60 dni od dnia złożenia wniosku w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Podstawa prawna
- art. 83 – 86 oraz art. 90 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Tryb odwoławczy
Odwołanie od wydanej decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Starosty Stargardzkiego. Odwołanie składa się w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.