KARTA INFORMACYJNA - Wniosek o wpis do ewidencji klubów sportowych
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wymagane dokumenty:
- Wniosek Komitetu Założycielskiego o wpisanie do ewidencji klubów sportowych wraz
z informacją o adresie tymczasowej siedziby klubu. - Protokół zebrania założycielskiego wraz z:
- uchwałą o powołaniu klubu,
- uchwałą o przyjęciu statutu,
- uchwałą o wyborze Komitetu Założycielskiego upoważnionego do czynności rejestracyjnych
- uchwałą o wyborze Zarządu*
- uchwałą o wyborze Komisji Rewizyjnej*
*uchwały te nie muszą być dołączone do wniosku o rejestrację w przypadku gdy wybór Zarządu nastąpi na kolejnym Walnym Zebraniu, a rejestracji dokonuje Komitet Założycielski
- Lista założycieli /co najmniej 7 osób pełnoletnich/ zawierająca:
- imię i nazwisko,
- datę i miejsce urodzenia,
- miejsce zamieszkania,
- własnoręczne podpisy.
- Lista obecności na Zebraniu Założycielskim z własnoręcznymi podpisami (min. 7 osób).
- Statut Klubu określający w szczególności:
- nazwę stowarzyszenia, odróżniającą je od innych stowarzyszeń, organizacji i instytucji,
- teren działania i siedzibę stowarzyszenia,
- cele i sposoby ich realizacji,
- sposób nabywania i utraty członkostwa, przyczyny utraty członkostwa oraz prawa i obowiązki Członków,
- władze stowarzyszenia, tryb dokonywania ich wyboru, uzupełniania składu oraz ich kompetencje, a także możliwość otrzymywania przez członków zarządu wynagrodzenia za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją,
- sposób reprezentowania stowarzyszenia oraz zaciągania zobowiązań majątkowych, a także warunki ważności jego uchwał,
- sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich,
- zasady dokonywania zmian statutu,
- sposób rozwiązywania się stowarzyszenia.
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej w kwocie 10 zł. za wydanie decyzji administracyjnej /nie dotyczy uczniowskich klubów sportowych.
- Informacja o przetwarzaniu danych osobowych - oddzielnie dla każdego członka Komitetu Założycielskiego składającego wniosek o wpis do ewidencji.
- Oryginały wymaganych dokumentów należy złożyć:
- bezpośrednio w punkcie kancelaryjnym Starostwa Powiatowego w Stargardzie lub przesłać za pośrednictwem poczty
na adres Starostwa Powiatowego w Stargardzie, ul. Skarbowa 1, 73-110 Stargard
Protokół zebrania założycielskiego/wzór
Uchwała nr 1 o powołaniu klubu/wzór
Uchwała nr 2 o przyjęciu statutu/wzór
Uchwała nr 3 o wyborze Komitetu Założycielskiego upoważnionego do czynności rejestracyjnych/wzór
Uchwała nr 4 o wyborze Zarządu /wzór
Uchwała nr 5 o wyborze Komisji Rewizyjnej /wzór
Lista założycieli zawierająca/wzór
Oświadczenie właściciela lokalu/wzór
Wniosek o wpis do ewidencji klubów sportowych
Wniosek o wpis do ewidencji klubów sportowych
Komórka organizacyjna
Wydział Oświaty Kultury i Sportu, ul. Skarbowa 1, 73-110 Stargard.
Opłaty
-
- Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej – 10 zł.
- Opłatę należy wnieść na konto bankowe Gminy Miasto Stargard Bank Pekao S.A. nr 08 1240 3901 1111 0000 4216 5217.
Tytuł wpłaty : Opłata skarbowa - za dokonanie wpisu do ewidencji klubu sportowego (nazwa klubu).
UWAGA!
Z OPŁATY ZWOLNIONY JEST UCZNIOWSKI KLUB SPORTOWY NA PODSTAWIE USTAWY
Z DNIA 16 LISTOPADA 2006 r. O OPŁACIE SKARBOWEJ.
Termin i sposób realizacji
Wpis i odmowa wpisu do ewidencji następuje w drodze decyzji.
1. Decyzję o wpisie do ewidencji klubów sportowych wydaje się w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z załącznikami.
2. Jeżeli zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie, urząd wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,
- Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach,
- Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.,
- Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki w sprawie ewidencji klubów sportowych z dnia 18 października 2011 r.,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od wydanej decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Starosty Stargardzkiego. Odwołanie składa się w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
1. Jeżeli na zebraniu założycielskim nie dokonano wyboru władz Klubu, tj. Zarządu i Komisji Rewizyjnej, w ciągu 30 dni należy zwołać Walne Zebranie Członków oraz zgodnie z zapisami w statucie dokonać wyboru władz klubu. Po dokonaniu wyboru władz należy powiadomić o tym fakcie Starostę Stargardzkiego, przesyłając protokół z posiedzenia.
2. Zgodnie z ustawą z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników oraz ustawą z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej podmioty posiadające osobowość prawną są zobowiązane posiadać numer REGON I NIP. Po dopełnieniu formalności należy powiadomić o tym fakcie Starostę Stargardzkiego, przesyłając kopię dokumentu nadania wyżej wskazanych numerów.
3. Wszelkie zmiany dokonane po wpisie do ewidencji, w szczególności zmiany dotyczące nazwy, siedziby, adresu do korespondencji, składu zarządu i organu kontroli wewnętrznej, statutu należy na bieżąco aktualizować w Starostwie Powiatowym w Stargardzie w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian.