KARTA INFORMACYJNA - Likwidacja Klubu Sportowego
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wymagane dokumenty
Etap I
1. Zawiadomienie do Starosty Stargardzkiego o wszczęciu postępowania likwidacyjnego wraz z:
· protokołem z zebrania w sprawie likwidacji klubu
· uchwałą o rozwiązaniu klubu wraz ze wskazaniem likwidatora
· listą obecności członków klubu na zebraniu
· ogłoszeniem o likwidacji klubu (3 szt.)
Krok II
1. Wniosek do Starosty Stargardzkiego o wykreślenie klubu sportowego z ewidencji wraz z :
· dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej w kwocie 10 zł. za wydanie decyzji administracyjnej/nie dotyczy uczniowskich klubów sportowych/
· informacją o przetwarzaniu danych osobowych likwidatora.
Oryginały wymaganych dokumentów należy złożyć:
· bezpośrednio w punkcie kancelaryjnym Starostwa Powiatowego w Stargardzie lub
· przesłać za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatowego w Stargardzie ul. Skarbowa 1, 73-110 Stargard
Zawiadomienie o wszczęciu likwidacji/wzór
Protokół z Walnego Zebrania/wzór
Obwieszczenie podania do publicznej wiadomości/wzór
Wniosek o wykreślenie z ewidencji
Opłaty
1. Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej – 10 zł. Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek:
Gminy Miasto Stargard Bank Pekao S.A.
nr 08 1240 3901 1111 0000 4216 5217.
Tytuł wpłaty: opłata skarbowa - za wykreślenie z ewidencji klubu sportowego (nazwa klubu).
UWAGA!
Z OPŁATY ZWOLNIONY JEST UCZNIOWSKI KLUB SPORTOWY NA PODSTAWIE USTAWY Z DNIA 16 LISTOPADA 2006 r. O OPŁACIE SKARBOWEJ.
Termin i sposób realizacji
Termin i sposób załatwienia
1. Wykreślenie klubu sportowego z ewidencji następuje w drodze decyzji.
2. Decyzję o wykreśleniu z ewidencji klubów sportowych wydaje się w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z załącznikami.
3. Jeżeli zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie urząd wydaje decyzję o odmowie wykreślenia z ewidencji.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,
2. Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach,
3. Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.,
4. Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki w sprawie ewidencji klubów sportowych z dnia 18 października 2011 r.,
5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Starosty Stargardzkiego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Dodatkowe informacje, uwagi
Przebieg postępowania:
Wykreślenie klubu sportowego działającego w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej lub uczniowskiego klubu sportowego z ewidencji prowadzonej przez Starostę Stargardzkiego jest możliwe dopiero po zakończeniu likwidacji klubu sportowego.
Likwidację klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia przeprowadza się na zasadach dotyczących stowarzyszeń (art.36 - 39 ustawy Prawo o stowarzyszeniach z w związku z art. 4 ust. 2 ustawy o sporcie). Likwidacja klubu polega na całkowitym zakończeniu jego działalności, zadysponowaniu jego mieniem oraz wykreśleniu klubu z ewidencji po zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli.
Kroki:
1. Jeżeli członkowie klubu sportowego chcą, aby klub zakończył swoją działalność i byt prawny powinni na Zebraniu Członków Klubu:
· podjąć uchwałę o rozwiązaniu klubu zgodnie z zapisami statutu klubu
· sporządzić protokół z zebrania
· sporządzić listę obecności członków klubu na zebraniu.
Uchwała powinna określać:
· datę rozwiązania klubu, która jest jednocześnie datą rozpoczęcia likwidacji
· cel, na który przeznaczony będzie majątek zlikwidowanego klubu
· wyznaczenie likwidatora, jednakże w przypadku braku takiego wskazania w uchwale i statucie likwidatorami są członkowie Zarządu.
2. Następnie likwidator:
- sporządza sprawozdanie finansowe (zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości) na dzień poprzedzający dzień rozpoczęcia likwidacji,
- pisemnie zawiadamia Starostę Stargardzkiego o wszczęciu postępowania likwidacyjnego klubu oraz dołącza protokół z Walnego Zebrania wraz z uchwałą o rozwiązaniu klubu i listą obecności
podaje do publicznej wiadomości informacje o wszczęciu postępowania likwidacyjnego np. poprzez ogłoszenie w lokalnej prasie, stronie internetowej, mediach społecznościowych. Może również złożyć 3 szt. ogłoszenia o likwidacji, które zostaną wywieszone na tablicach Starostwa Powiatowego w Stargardzie na okres 2 tygodni
- ogłoszenie powinno zawierać informacje o rozpoczęciu likwidacji, dane i kontakt do likwidatora oraz datę do kiedy można zgłaszać ewentualne roszczenia wobec likwidującej się organizacji.
3. W dalszej kolejności likwidator:
· ustala listę wierzycieli i dłużników,
· przystępuje do zbycia majątku klubu i egzekwowania długów oraz do zaspokojenia wierzycieli,
· zamyka rachunek bankowy, w banku w którym klub go posiadał,
· sporządza sprawozdanie finansowe zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości - stan rachunkowy na koniec likwidacji
· sporządza protokół przekazania dokumentów klubu sportowego na przechowywanie (protokół zawiera podpis zdającego i przejmującego),
· dokonuje innych czynności prawnych niezbędnych do przeprowadzenia likwidacji w tym zawiadamia właściwy urząd skarbowy i urząd statystyczny
· sporządza sprawozdanie z podjętych przez siebie działań w toku likwidacji.
4. Likwidator składa do Starosty Stargardzkiego wniosek o wykreślenie klubu sportowego z ewidencji wraz z dowodem opłaty skarbowej.