KATRA INFORMACYJNA - Wygaśnięcie/zrzeczenie się licencji/zezwolenia na wykonywanie krajowego transportu drogowego.
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wymagane dokumenty:
1) zawiadomienie o zrzeczeniu się licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego
2) oryginał licencji oraz wypisy w przypadku zrzeczenia się licencji/zezwolenia
Zawiadomienie o zrzeczeniu się uprawnienia.doc
Zawiadomienie o zrzeczeniu się uprawnienia.pdf
Opłaty
Opłaty:
1. za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii ( nie dotyczy dokumentu poświadczonego notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniającego do odbioru dokumentu oraz pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) 17 zł.
2. za wydanie decyzji – 10 zł (opłata obowiązkowa)
Opłatę za wydanie decyzji wnosi się w kasie Starostwa lub na konto: Starostwo Powiatowe w Stargardzie Ul. Skarbowa 173-110 Stargard Nr konta: 51 1020 4867 0000 1502 0007 9301
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17 zł (opłatę wnosi się w kasie Starostwa lub na konto Urzędu Miasta Stargard: 08 1240 3901 1111 0000 4216 5217.
Termin i sposób realizacji
Przewidywany termin załatwienia sprawy:
1) Niezwłocznie – sprawy nie wymagające zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień.
2) Do 1 miesiąca – sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
Podstawa prawna
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 2201)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022r.,poz. 2000)
Tryb odwoławczy
Za pośrednictwem Starosty do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.