KARTA INFORMACYJNA - Uzyskanie wpisu przedsiębiorcy do ewidencji stacji kontroli pojazdów
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wpis do rejestru
2. Oświadczenie
3. Opłata skarbowa:
1) Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi: 412 zł.
2) Opłata skarbowa 206 zł - od zmiany zaświadczenia
3) za ewentualne upoważnienie 17,00 zł (opłata obowiązkowa tylko w przypadku upoważnienia przez właściciela innej osoby do załatwienia sprawy w urzędzie)
Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej na konto Urzędu Miasta Stargard: 08 1240 3901 1111 0000 4216 5217
Wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów.doc
Wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów.pdf
Oświadczenie stacji kontroli pojazdów.doc
Oświadczenie stacji kontroli pojazdów.pdf
Termin i sposób realizacji
Przewidywany termin załatwienia sprawy:
1). Do 1 miesiąca – sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
2). Do 2 miesięcy – sprawy szczególnie skomplikowane
Podstawa prawna
Podstawa prawna:
1. Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 988 ze zm.),
2. Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz. U. z 2006 r. Nr 40, poz. 275),
3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów (Dz. U. 2004 Nr 223, poz. 2264),
4. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021r poz. 162 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Odwołanie nie przysługuje