KARTA INFORMACYJNA - Licencja na pośrednictwo przy przewozie osób.
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzecz
- oświadczenie osoby zarządzającej transportem o zatrudnieniu
- kopia certyfikatu kompetencji zawodowych
- oświadczenie członków organu zarządzającego, osoby prawnej, osoby zarządzającej lub osoby prowadzącej działalność
o spełnieniu wymogu dobrej reputacji - dokument potwierdzający, że przedsiębiorca znajduje się w sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami lub majątkiem 50 000 euro.
- oświadczenie o niekaralności członków organu zarządzającego, osoby prawnej, osoby zarządzającej lub osoby prowadzącej działalność
Oświadczenie o niekaralności.doc
Oświadczenie o niekaralności.pdf
Oświadczenie osoby zarządzającej transportem.doc
Oświadczenie osoby zarządzającej transportem.pdf
Wniosek o udzielenie licencji na wykonanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.doc
Wniosek o udzielenie licencji na wykonanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.pdf
Opłaty
Zgodnie z tabelą zamieszczoną w rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. 2021, poz. 1220)
Opłatę za wydanie zezwolenia wnosi się w kasie Starostwa lub na konto: Starostwo Powiatowe w Stargardzie ul. Skarbowa 173-110 Stargard Nr konta: 51 1020 4867 0000 1502 0007 9301
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17 zł (opłatę wnosi się w kasie Starostwa lub na konto Urzędu Miasta Stargard: 08 1240 3901 1111 0000 4216 5217.
Termin i sposób realizacji
Termin załatwienia sprawy:
- do 1 miesiąca,
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 2201),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022r.,poz. 2000)
Tryb odwoławczy
Za pośrednictwem Starosty do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.