Niezgodość towaru konsumpcyjnego z umową
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Jeśli konsument jest niezadowolony ze sposobu załatwienia reklamacji może zwrócić się do powiatowego rzecznika konsumentów przedkładając skargę zawierającą:
1) imię i nazwisko wraz z adresem zamieszkania, nr telefonu,
2) uzasadnienie, dlaczego kupujący nie zgadza się z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji,
3) określenie swoich żądań,
4) do wniosku należy załączyć poniższe dokumenty:
- dokument zakupu (paragon, rachunek, fakturę),
- protokół reklamacyjny,
- odpowiedź sprzedawcy z ewentualną opinią rzeczoznawcy –kopie powyższych dokumentów.
Komórka organizacyjna
Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Stargardzie Szczecińskim przy ul. Skarbowej 1.
Godziny pracy: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek i piątek od godz. 8:00 do 16:00.
Opłaty
Brak opłat.
Termin i sposób realizacji
Rzecznik występuje do sprzedawców i przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów. W zależności od problematyki i skomplikowania spraw termin rozwiązania istoty może przebiegać „ od ręki” do wydłużenia do 30 dni.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zmianami).
Ustawa z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz.331).
Tryb odwoławczy
Nie załatwione roszczenia konsumentów w drodze pisemnego wystąpienia rzecznika lub wezwania albo negocjacji, rzecznik może kierować do rozpatrzenia przez polubowne sądy konsumenckie lub może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Konsument może dochodzić roszczeń przed powyższymi sądami samodzielnie.
Dodatkowe informacje, uwagi
Zainteresowani osobistym kontaktem z rzecznikiem proszeni są do pokoju 18 (prawe skrzydło) Starostwa Powiatowego w Stargardzie Szczecińskim, przy ul. Skarbowej 1.
Rzecznik udziela również porad i informacji prawnej telefonicznie pod nr 091 48 04 842.